Hotel Sanssouci w Górnym Karpaczu odzyska dawny blask

Hotel Sanssouci w Górnym Karpaczu został wybudowany w pierwszych latach XX wiek. Był wówczas jednym z najbardziej nowoczesnych obiektów noclegowych. Została w nim zamontowana jako pierwsza w tamtych okolicach winda osobowa, obiekt posiadał się własną restauracją, kasynem, bieżącą ciepłą i zimną wodą oraz centralnym ogrzewaniem. Był też jednym z najbardziej reprezentacyjnych obiektów w ówczesnym Karpaczu. Hotel miał być wizytówką miasta w Europie i tak też było.
W sezonie 1938/39, hotel miał w ofercie 85 miejsc noclegowych.
Podczas wojny w hotelu – podobnie, jak w innych tego typu obiektach w Karpaczu – działał ośrodek wypoczynkowy przeznaczony dla żołnierzy. Kiedy Niemcy ogłosili kapitulację, hotel zajęła radziecka administracja. W latach 1946-1948 obiekt należał do Polskiej Partii Robotniczej, a później do Komitetu Centralnego Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej. Ponoć wypoczywał w nim sam Gomułka. W latach 50. XX w. hotel został przekazany Funduszowi Wczasów Pracowniczych, który zmienił jego nazwę na Urocza 1. Obiekt funkcjonował do połowy lat 90. W okresie PRL był to najlepszy ośrodek wypoczynkowy w całym mieście.
Obiekt z roku na rok popadał w coraz większą ruinę. Niemniej odzyskuje dawną świetność dzięki podpisanej 2021 roku franczyzy pomiędzy Accor, a inwestorem Arturem Kozieją na pięciogwiazdkowy Sanssouci Karpacz MGallery Hotel Collection. W końcu „Hotel Sanssouci przy ulicy Karkonoskiej w Karpaczu będzie czwartym obiektem, po krakowskim, sopockim i wrocławskim, należącej do Accoru marki MGallery”
MGallery to kolekcja ponad stu butikowych hoteli, które powstały by odkrywać najdalsze zakątki świata, dostarczając zachwycających i unikalnych doświadczeń.
Każdy z nich opowiada inną historię, ma autorskie menu i wzbogacające rytuały, a przede wszystkim jest wpisany w krajobraz i tradycję miasta, w którym się znajduje. Te unikatowe miejsca należące do kolekcji dedykowane są dla Gości oczekujących wyjątkowych doświadczeń związanych z podróżowaniem. Pobyt w hotelu należącym do MGallery Hotel Collection to obietnica przeżyć, które pozostają na długo w pamięci.
Model biznesowy obiektu jest oparty na popularnym systemie inwestycyjnym condo, polegajacy na zakupie indywidualnego lokalu z księgą wieczystą i czerpaniu zysków z wynajmu tego lokalu przez operatora obiektu. Ten model biznesowy zakłada stałe zyski rocznie na poziomie 8% przez 10 lub 20 lat, możliwość zwrotu całego podatku VAT w wysokosci 23% i pobyty właścicielskie.
Obiekt dla gości ma być dostępny na początku 2023 natomiast lokale są jeszcze dostępne w sprzedaży